Gecertificeerde vakmannen

24 uur per dag bereikbaar

Altijd in de buurt

Veelgestelde vragen

  • Worden er niet thuis tarieven gehanteerd?

    Nee, in eerste instantie worden er geen niet-thuis tarieven gehanteerd. Dit wordt wel doorgegeven aan uw woningbouwvereniging. Zij bepalen of we nogmaals een afspraak kunnen maken. Mocht het vaker voorkomen dat we u niet thuis aantreffen. Dan kan het zijn dat uw woningbouwvereniging tarieven voor niet-thuis gaan hanteren.

  • Wat kan ik van Bevico verwachten?

    Al 20 jaar werken we samen met woningbouwverenigingen om woningen gezonder te maken. Met ruim 100 collega’s helpen wij woningbouwverenigingen gezonde woningen aanbieden met goed werkende mechanische woonhuisventilatoren.

  • Hoe worden mijn kanalen gereinigd?

    Bevico reinigt alle kanalen voor jou door middel van borstelreiniging. Je kan bij ons terecht voor een eenmalige reiniging. Wij maken gebruik van een systeem met roterende borstels die gemonteerd zijn aan een grote slang. Hiermee zorgen wij ervoor dat al het vuil in de ventilatiekanalen en de wanden ervan loskomt en verdwijnt. Voor meer informatie over onderhoud kan je een kijkje nemen op onze pagina over onderhoud

  • Wanneer moet ik mijn ventilatie vervangen?

    Is jouw ventilatiesysteem al ouder dan tien jaar? Dan is het geen gek idee om deze te laten vervangen. Je kan een hoop geld besparen door jouw oude ventilatiesysteem te laten vervangen. Een nieuwe ventilatie box is onder andere energiezuiniger, heeft een verbetering in de capaciteit en is gezonder voor het binnenklimaat in jouw woning.

  • Wat is het verschil tussen een kleine en grote onderhoudsbeurt?

    Wij bieden twee soorten onderhoudsbeurten aan van jouw mechanische ventilatie of WTW box installatie: groot en klein. De kleine beurt houdt in dat wij de afzuigcapaciteit meten, het systeem en de ventielen reinigen, afstellen en advies geven over het ventilatiesysteem. Bij de grote beurt voeren we naast alle genoemde punten hiervoor ook nog een andere taak uit: reinigen van alle ventilatiekanalen.

  • Wanneer moet ik onderhoud laten uitvoeren?

    Bij mechanische ventilatie is het belangrijk om iedere 2 jaar onderhoud uit te voeren. Bij een WTW installatie adviseren wij dit zelfs ieder jaar te doen. Bevico verzorgt tiptop onderhoudsbeurten. Kijk voor meer informatie bij onderhoud.

  • Hoe vaak moet ik reinigen?

    Reinigen valt bij Bevico onder een onderhoudsbeurt. Bij een woonhuisventilator is het belangrijk om iedere twee jaar onderhoud uit te voeren. Bij een WTW installatie adviseren wij dit zelfs ieder jaar te doen. Bevico verzorgt tiptop onderhoudsbeurten.

  • Kan ik zelf reinigen?

    Tot op zekere hoogte is het mogelijk om jouw WTW systeem of mechanische ventilatie zelf te reinigen. Alle onderdelen die in het zicht zijn, kun je in principe zelf schoonmaken. Zo kan je onder andere de ventielen grotendeels reinigen. Een ventilatiesysteem is erg complex en reinigen zonder de benodigde kennis en juiste schoonmaak apparatuur is niet verantwoord. Je kan het dus deels zelf doen, maar het wordt aangeraden een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren door een expert zoals Bevico.

  • Wat is de levensduur van een ventilatiesysteem en wanneer is deze aan vervanging toe?

    De levensduur van een ventilatiesysteem is gemiddeld tussen de 10 en 15 jaar. Hierbij is het uiterst belangrijk dat je jaarlijks onderhoud laat uitvoeren om dit te verwerkelijken. Wij adviseren je om het ventilatiesysteem tussen de 10 en 15 jaar te vervangen.

  • Kan ik mijn onderhoudsbeurt annuleren?

    Ja, dat kan. Tot 48 uur van te voren kan je de onderhoudsbeurt kosteloos annuleren en bij ons een nieuwe afspraak maken.

  • Mijn ventilatiebox maakt lawaai. Wat moet ik nu doen?

    Dit komt veelal voor bij oude mechanische ventilatiesystemen. Bij ons kun je jouw woonhuisventilator laten vervangen door een nieuwe mechanische ventilatie die geluidsstil werkt en energiezuinig is. Het is ook mogelijk om een WTW unit te laten plaatsen ter vervanging van jouw oude WTW installatie. Hoor je een haperend geluid? Dan is het mogelijk dat de rotorbladen stuk zijn. Ook dit kan als oorzaak hebben dat de mechanische ventilatie verouderd is. Heb je een redelijk nieuwe ventilatie? Dan is het mogelijk dat je geen periodiek onderhoud hebt laten uitvoeren. Je kan ons bellen voor meer informatie.

  • Moet ik de kanalen reinigen?

    Om ventilatiesysteem op het vereiste niveau te houden is periodiek onderhoud (om de vier jaar) aan te bevelen. Luchtkanalen transporteren een grote hoeveelheid vervuilde lucht. Deze lucht zit vol met onder andere stofdeeltjes die zich gaan afzetten tegen de wanden van de kanalen. Hoe dikker de laag, hoe minder effectief het systeem kan werken. Bevico reinigt alle kanalen voor jou door middel van borstelreiniging. Je kan bij ons terecht voor een eenmalige reiniging en voor een onderhoudscontract.

  • Er gaan binnen kort in mijn woning onderhoud / vervangingswerkzaamheden plaats vinden, wat houden deze werkzaamheden in?

    Je ontvangt van ons een brief waarin de werkzaamheden staan omschreven die we zullen uitvoeren tijdens ons bezoek. Dit is enkel met een VVE. Bij particulieren leggen wij dit telefonisch of per mail uit.

  • Waar (in welke ruimtes) moet de monteur bij kunnen?

    In de ruimte waar het ventilatiesysteem zich bevindt en alle ruimtes waar zich een ventiel bevindt.

  • Doen jullie ook onderhoud van ventilatiesystemen?

    Ja. Bekijk onze oplossingen voor onderhoud.

  • Welke onderhoudsvormen hebben jullie?

    Bekijk onze diverse onderhoudscontracten.

  • Hoe kan ik Bevico bereiken?

    Neem telefonisch contact op met onze klantenservice onder telefoonnummer 088 4009 500 of stuur ons een e-mail naar info@bevico.nl

  • Waar kan ik terecht met mijn klacht?

    Neem telefonisch contact op met onze klantenservice onder telefoonnummer 088 4009 500 of stuur ons een e-mail naar info@bevico.nl

  • Waar kan ik terecht voor hulp bij het uitzoeken van een ventilator?

    Voor meer informatie omtrent de luchtkwaliteit in jouw omgeving, kan je contact opnemen met onze adviseurs: bel 088 4009 500 of stuur ons een e-mail naar info@bevico.nl

  • Wat is het verschil tussen een wissel of gelijkstroom ventilator?

    De huidige nieuwe nieuw geproduceerde woonhuisventilator is standaard voorzien van een gelijkstroom ventilator. Deze ventilator maakt van wisselspanning gelijkstroom en dit zorgt ervoor dat de ventilator minder energie verbruikt. Dit scheelt tot wel 80% op het verbruik met een “oude” wisselstoom ventilator.

  • Waarom schrijven jullie voorafgaand aan een renovatieproject een uitgebreid advies rapport?

    Voorafgaand aan een renovatieproject schrijven wij een uitgebreid advies waarin alle werkzaamheden zijn omschreven. Door dit adviesrapport behalen wij het hoogst mogelijke niveau van renovatie, dat uiteindelijk leidt tot efficiëntie op lange termijn.

  • Wat betekent de nieuwe generatie rapporteren?

    Bekijk de uitleg film

  • Hoe gaat registratie in z’n werk bij jullie?

    De monteur kan onder andere elektrotechniek, ventilatie- en rookgasafvoer installaties en gebreken in de woning zoals schimmel registreren. Op de tablet doorloopt hij hiervoor een uitgebreide checklist. Dit voorkomt zoveel mogelijk een foutieve of incomplete registratie.

  • Hoe kan een rapportage worden opgevraagd?

    De opdrachtgever kan deze informatie te allen tijde opvragen door in te loggen op onze portal met zijn/haar unieke inloggegevens. De opdrachtgever krijgt hierdoor onder andere inzicht in de financiële voortgang, de algemene voortgang en zijn installatie-bezit.

  • Wat is een planningssysteem?

    Om het gehele proces tijdens een project beter te beheren hebben wij een planningsysteem ontwikkeld. In dit systeem zijn alle fasen vanaf planning tot en met uitvoering opgenomen. Hierdoor zijn wij in alle fasen van het proces extra nauwkeurig en efficiënt. Ook kunnen wij hierdoor sneller actie ondernemen, bijvoorbeeld als een monteur ziek is of als een taak langer duurt dan verwacht. In verschillende gesprekken met bewoners kwam naar voren dat zij het vooral belangrijk vinden dat een monteur zijn onderhoud in één keer uit kan voeren. Zij vinden het vervelend als de monteur later terug moet komen, omdat zij dan weer tijd vrij moeten maken om thuis te zitten en iemand te ontvangen. Door de registratie-data in ons planningsysteem te integreren kan een monteur voor een onderhoudsbeurt inzien welke merk-specifieke onderdelen hij nodig heeft. Hierdoor hoeft de bewoner niet op een ander tijdstip nogmaals thuis te zijn en kan de monteur de werkzaamheden in één keer uitvoeren.

  • Wat is BlueBrain?

    Middels de BlueBrain® krijgt een opdrachtgever inzicht in de condities en prestaties van zijn ventilatie-installaties, op woning-niveau. Sinds mei 2019 werkt Bevico met de BlueBrain. Met dit innovatief registratiemiddel kunnen zowel de monteurs als de projectleiders efficiënter en productiever werken. Met behulp van onder andere foto´s en inventieve rapportages besparen we niet alleen op de korte termijn kosten voor de opdrachtgever, maar ook eventuele toekomstige kosten eerder in kaart brengen. Met behulp van de BlueBrain kunnen we nog beter inzicht verschaffen in de huidige en toekomstige condities en prestaties van de ventilatie-installaties. Zie meer informatie over BlueBrain® op onze website

  • Hoe lang duurt het vervangen?

    Bevico maakt een afspraak met jou om het oude ventilatiesysteem voor het nieuwe ventilatiesysteem te vervangen. Wij kunnen geen exact tijdsbestek aangeven, maar wij streven ernaar de klus binnen een halve dag uit te voeren.

  • Wat is het verschil tussen een perilex-en eurostekker?

    Het verschil is gemakkelijk te herkennen aan de vorm van de stekker. Zodra je de Perilex stekker uit het stopcontact haalt, zie je dat deze er anders uitziet dan een normale Euro stekker. Een Perilex stekker heeft vijf pootjes, terwijl de Euro stekker er maar twee heeft. Daarnaast is een Perilex stekker geschikt voor een vaste drie-standenschakelaar.

  • Welke merken ventilatoren bieden jullie aan?

    Wij installeren voornamelijk de volgende merken: Itho, Zehnder, Duco en Orcon ventilatiesystemen. Indien gewenst kunnen wij, na overleg, ook andere A-merken aanbieden.

  • Ben ik bij jullie aan het juiste adres voor woonhuisventilator?

    Jazeker! Gericht op comfort en een perfect binnenklimaat, installeren wij alleen duurzame ventilatorsystemen en werken wij uitsluitend met gecertificeerde installatie monteurs. Hierdoor kunnen wij garanderen dat jij een efficiënte, duurzame, comfortabele en goed werkende woonhuisventilator hebt.

  • Hoe ziet jullie werkwijze eruit bij het aanschaffen van een ventilator?

    Nadat wij jouw aanvraag hebben ontvangen via het contact formulier of via een bestelling op onze website, zullen we een passende offerte aanbieden. Nadat je akkoord hebt gegeven op de offerte, maken we een afspraak om het ventilatiesysteem te komen installeren.

  • Zijn jullie ventilatoren energiezuinig?

    Een ventilatiesysteem werkt op elektriciteit. Kijk voor het energieverbruik van het ventilatiesysteem naar het energielabel. Deze reiken vanaf G t/m A++. Dit betekent dat G erg belastend voor het milieu is en A++ belast het milieu minimaal. Met het zicht op duurzaamheid bieden wij voornamelijk A++ producten aan.

  • Hoe lang moet ik wachten op mijn nieuwe ventilatie-unit?

    De tijd dat je moet wachten op jouw bestelde woonhuisventilator verschilt per product. De beschikbaarheid van ieder product is anders. Na de geplaatste bestelling zal er spoedig contact opgenomen worden voor het maken van een afspraak. Wij proberen je hiermee ook direct te informeren over de levertijd. Bevico beschikt over een magazijn met een ruime voorraad aan producten en de kans is daarom nihil dat er een lange levertijd vastzit aan het door jouw bestelde product. Wij versturen de factuur pas na het uitvoeren van de werkzaamheden en nooit vooraf. Ook heeft u de mogelijkheid om bij ons te pinnen.

  • Wat gebeurt er na mijn bestelling?

    Na de geplaatste bestelling zal er spoedig contact opgenomen worden voor het maken van een afspraak. Wij proberen je hiermee ook direct te informeren over de levertijd. Bevico beschikt over een magazijn met een ruime voorraad aan producten en de kans is daarom nihil dat er een lange levertijd vastzit aan het door jouw bestelde product. Wij versturen de factuur pas na het uitvoeren van de werkzaamheden en nooit vooraf. Ook heeft u de mogelijkheid om bij ons te pinnen.

  • Komen er nog kosten bij?

    De prijs die je op onze website ziet, is daadwerkelijk de prijs die je betaalt. Onze prijs is all-inclusive. Wij hanteren een all-inclusive prijs en we verzekeren je ervan dat er achteraf nooit extra kosten bijkomen.

  • Wat zit er allemaal bij de vervangingsprijs inbegrepen?

    In principe alles. De kosten van de installatie, de monteur, de akoestische flexibele slang, aansluitmateriaal, inregelen van de box, aanmelden van het systeem en zelfs het demonteren en meenemen van de oude unit. Bij ons kan je zorgeloos genieten, want alles wordt door ons geregeld.

  • Kan ik korting krijgen?

    Ja, als er tien mensen in de straat of buurt meedoen. Dit geldt in een straal tot 500 meter van jouw huis. Als je na de aanschaf en installatie mensen in jouw omgeving naar ons toestuurt, ontvang je een cadeaukaart.

  • Wat zijn de betaalmogelijkheden?

    Bij ons is het mogelijk om te pinnen en via bankoverschrijving te betalen.

  • Is de BTW inbegrepen?

    Ja, de BTW is inbegrepen in de prijs die je ziet. De prijs die op onze website staat, is daadwerkelijk de prijs die je betaalt.

  • Wanneer moet ik betalen?

    Wij versturen de factuur pas na het uitvoeren van de werkzaamheden en nooit vooraf. Ook heeft u de mogelijkheid om bij ons te pinnen.

  • Worden er niet thuis tarieven gehanteerd?

    Ja, als wij jou niet aantreffen op de afgesproken dag en tijd. En wordt er binnen 48 uur van de gemaakte afspraak afgezegd, dan wordt er €47,50 in rekening gebracht.

  • Waar kan ik garantie op krijgen?

    Je krijgt bij ons vanzelfsprekend garantie van één jaar op de montage en een fabrieksgarantie van standaard 2 jaar op onze woonhuisventilatoren, afhankelijk van het merk en type van de ventilatie welke geïnstalleerd is en mits de installatie periodiek wordt onderhouden. Mocht jouw ventilatie stuk zijn, wordt het product natuurlijk kosteloos vergoed, maar je betaalt wel het arbeidsloon van de monteur die het product komt maken en/of vervangen.

  • Waar kan ik terecht voor garantie?

    Voor garantie kan je terecht bij ons, mits het product door ons is geïnstalleerd. Wij zullen je helpen om je woonhuisventilator zo snel mogelijk weer in orde te maken.

  • Hoe kan ik een afspraak maken als er problemen zijn met mijn ventilatie?

    Via ons contact formulier op de website kan je een bericht achterlaten. We zullen spoedig met u contact opnemen om een afspraak te maken.

  • Welke installatie oplossingen hebben jullie?

    Voor het realiseren van een gezonder binnenklimaat hebben wij verschillende oplossingen, wij installeren onder andere: ventilatoren, dakkappen, roosters en ventilatiekanalen. Zie ook de oplossingen op de website.

  • Waar moet ik opletten als de monteur langskomt?

    Het is voor ons prettig als bepaalde details van te voren bekend zijn. Een voorbeeld hiervan is de bereikbaarheid van jouw woning. Is jouw woning niet gemakkelijk te bereiken met een auto of bevindt de woning zich op de vijfde etage? Dan is dat handig voor ons om op voorhand te weten. Geef dit daarom ook direct door voordat de afspraak is gemaakt. Ook dient de ruimte voor de ventilatie unit gangbaar gemaakt te worden, zodat onze servicemonteur hier geen hinder aan ervaart tijdens zijn werkzaamheden.

  • Kan ik mijn installatie afspraak annuleren?

    Ja, dat kan. Tot 48 uur van te voren kan je de installatie kosteloos annuleren en bij ons een nieuwe afspraak maken binnen 48 uur.

  • Hoe kan ik mijn afspraak wijzigen?

    Neem telefonisch contact op met onze klantenservice onder telefoonnummer 088 4009 500 of stuur een e-mail naar info@bevico.nl

  • Is het mogelijk de bestelde woonhuisventilator te ruilen of te retourneren nadat de installatie heeft plaatsgevonden?

    Nee. Na de installatie van het door jou  bestelde ventilatiesysteem is het niet meer mogelijk om deze te ruilen of te retourneren.

  • De ventilator staat op het dak, waarom moeten jullie toch in mijn woning zijn?

    Nadat wij onderhoud of vervangingswerkzaamheden hebben uitgevoerd, testen wij altijd het ventilatiesysteem en de luchtkanalen. De luchtkanalen bevinden zich in jouw woning.

  • Wat houdt het inregelen van de ventilatie in?

    Inregelen houdt in dat wij zorgen voor een juiste luchtbalans in de woning. Dit betekent dat wij iedere ruimte conform bouwbesluit instellen. Het inregelen wordt uitgevoerd na installatie en/of onderhoud met een flowmeter.

  • Wat gebeurt er met mijn oude unit?

    De oude unit kan kosteloos worden meegenomen door onze monteur. Je mag hem natuurlijk ook zelf houden en/of weggooien als je dat liever hebt. De keuze ligt volledig bij jou.

  • Wat is de connectie met PronkGroep?

    PronkGroep is een verzameling van Aircoplan, Bevico, Biemond Elektro, Ventius, Onnink, Combi, Roveco en Rochema verdeeld over zes vestigingen.

    Je vindt Aircoplan, Biemond ElektroRochema en Roveco in de twee bedrijfspanden in Bergschenhoek. Bevico is gevestigd in Barendrecht en Amsterdam. Ventius en Onnink zijn gevestigd in een ander pand in Barendrecht. Tot slot is Combi gevestigd in monnickendam.

    PronkGroep opereert op dit moment ongeveer 6 jaar onder de naam PronkGroep, maar ons verhaal begint in 2001 met Bevico Cleaning in Barendrecht. Met het idee om een gezond binnenklimaat te realiseren waren wij klaar om Nederland te veroveren. In 2006 hebben wij dit uitgebreid met een vestiging in Rijssen en later de vestiging Amsterdam in 2007, waarvoor wij in 2016 ons eigen kantoorpand hebben geopend. In 2008 zijn wij begonnen met Bevico airconditioning en in 2009 hebben wij de Bevicode© geadopteerd.

    Na een stabiele basis met Bevico te hebben vergaard, werd het tijd om onze expertises te verbreden. In 2010 hebben wij Rochema overgenomen, in 2014 Biemond Elektro en in 2016 Roveco. Net voor de adoptie van Roveco realiseerden wij een overgang van Bevico airconditioning naar AircoPlan. Dit zorgde niet alleen voor meer duidelijkheid voor onze (potentiële) klanten, maar ook voor een mogelijkheid om de expertise in airconditioning systemen verder uit te breiden. Tevens hebben wij in 2021 Combi mogen toevoegen aan onze groep.